Welkom bij Hermes Fietsen!

Whatsapp 0647213086

0164 241844
[email protected]
 

Ma Gesloten
Di 08:45 - 18:00 uur
Woe 08:45 - 18:00 uur
Do 08:45 - 18:00 uur
Vrij 08:45 - 20:00 uur
Za 08:45 - 17:00 uur
Zo Gesloten

Woensdagavond zijn wij geopend op afspraak

fietsbanner
fietsbanner

Body Scanning CRM Bike


Body Scanning CRM Bike, ontstaan uit een samenwerking tussen orthopeden, fysiotherapeuten, fietsers en ingenieuren, is een verkoopadviesmeetsysteem waarmee u zonder te worden aangeraakt opgemeten wordt. Aansluitend volgt een advies om uw optimale ergonomische zitpositie op de fiets te bepalen en ook de bijbehorende perfecte frame-geometrie te berekenen.

Wat wordt er gementen en hoe? En hoe wordt het ingesteld?

Omdat de juiste fietsinstelling afhankelijk is van zowel uw biometrische gegevens als ook uw gewenste zithouding, raden wij u aan uw fiets altijd door uw vakhandelaar in te laten stellen. Een juiste fietsinstelling verbetert de krachtoverdracht en vermindert de risico?s voor uw gezondheid. Daarnaast verbetert het uw fietsplezier!

Zadelhoogte

De zadelhoogte wordt altijd als eerste punt ingesteld. Gemeten wordt de zadelhoogte vanaf het hart van de trapas tot aan de bovenkant van het zadel (in het midden). Bij ergonomische stapzadels, bijv. van SQ Lab, wordt tot boven op het verhoogde zitgedeelte gemeten. De zadelhoogte wordt met het Bike Adjustment Device gecontrolleerd.

Zadelterugstand

De zadelpositie (zadelterugstand) is bepalend voor het goede gevoel van krachtoverdracht op de crank tijdens het fietsen. De hoek moet optimaal zijn voor de gehele crankbeweging (360 graden). De zadelpositie wordt met het Bike Adjustment Device gecontroleerd.

Afstand tussen zadel en stuur

De afstand tussen het zadel en het stuur is afhankelijk van de lengte van uw bovenlichaam en de gekozen zitpositie. Deze maat wordt gemeten tussen de zadelneus tot het contactpunt op het stuur. Bij rechte sturen, zoals bij de racefiets of de ATB/MTB, wordt gemeten tot het hart van het stuur. Deze afstand bepaalt veelal de lengte van uw frame. De afstand tussen het zadel en het stuur wordt met het Bike Adjustment Device gecontroleerd of via de bovenbuiscalculator omgerekend naar uw passende frame-geometrie.

Stuurniveau

Het stuurniveau geeft het verschil aan tussen de stuurhoogte en de zadelhoogte. Bij deze instelling geldt een relatief grote tolerantie, omdat er 3 basiszithoudingen geselecteerd kunnen worden. Er zijn echter natuurlijk veel meer mogelijheden. De drie zithoudingen zijn wel afhankelijk van de gekozen fietscategorie. Het stuurniveau wordt met het Bike Adjustment Device gecontrolleerd.

Framehoogte

De framehoogte van een fiets is niet de belangrijkste maat van een fiets. Allereerst zijn de drie contactpunten tussen u en de fiets van belang voor de ergonomie en uw comfort. De framehoogte (meestal gemeten van het hart van de trapas tot het midden van de bovenbuis) was voorheen, toen er nog diamantframes waren met horizontale bovenbuis, een goede indicator voor de verdere framematen. Tegenwoordig zijn sloping bovenbuizen en geveerde zadelpennen heel normaal en is de bovenbuislengte belangrijker als de framehoogte. Uw Body Scanning CRM vakhandelaar kan u hierover verder informeren.

Cranklengte

Een langere crank betekent in principe meer torsiekracht dat overgedragen kan worden op de trapas. De stap tussen 175 mm naar 177,5 mm betekent een stijging van de torsie van ca. 1,5 %. Het is echter niet zo dat hoe langer de crank hoe effectiever de rijder is. De motorische mogelijkheden en de beenlengte van de rijder hebben ook invloed. Bij de mountainbike is daarnaast nog de afstand tussen pedaal en de grond van belang. In deze categorie geldt een standaard van max. 175 mm. De standaard-cranklengte bij hybride- en stadfietsen is 170 mm, omdat hier het comfort belangrijker is dan torsie. Bij professionele wielrenners gelden speciale maten.

Zitpositie

Ergonomie is voor iedere fietser verschillend. Vergelijk bijv. de ergonomie van een stadsfiets gericht op comfort, een goed overzicht in het verkeer en snel op- en afstappen bij verkeerslichten, met de ergonomie van een wielrenner die gericht is op effectiviteit, hoge trapfrequentie en optimale krachtoverdracht. Body Scanning CRM definieert de zitposities per fietscategorie.

Video Bodyscanning

Video Popometer

Wil jij dit zelf ook ervaren, kom gerust langs!

Hoe maak je je e-bike schoon?
Hoe maak je je e-bike schoon?
Het schoonmaken van je e-bike is misschien niet het spannendste onderdeel van fietsen, maar geloof me, het loont. Niet alleen blijft je fiets er als nieuw uitzien, maar je verlengt er ook de levensduur van de onderdelen mee. Je elektrische fiets verdient de beste verzorging! In deze uitgebreide gids delen wij alles wat je moet weten over het effectief schoonmaken van je e-bike, zodat je nog jarenlang kunt genieten van zorgeloze ritten.
Lees verder
7 Redenen om vaker met de fiets naar je werk te gaan
7 Redenen om vaker met de fiets naar je werk te gaan
Laten we eerlijk zijn, de meesten van ons zitten de hele dag achter een bureau. Met de fiets naar het werk gaan is een gemakkelijke manier om extra beweging in je dag te krijgen. Je traint niet alleen je benen, maar ook je hart. Bovendien kan het helpen om stress te verminderen. Na een paar weken fietsen voelde ik me fitter en merkte ik dat mijn energielevels door het dak gingen.
Lees verder
Automatisch schakelen op e-bikes, een stap in een nieuwe manier van fietsen?
Automatisch schakelen op e-bikes, een stap in een nieuwe manier van fietsen?
Een elektrische fiets met automatisch schakelsysteem is een flinke investering. Maar wat levert het op en is het de moeite waard? We delen onze inzichten over deze nieuwe ontwikkeling in de wereld van e-bikes.
Lees verder
De basis van elektrisch fietsen
De basis van elektrisch fietsen
Je kent het vast wel... lekker cruisen op je elektrische fiets met alleen de trapondersteuning aan. Maar wist je dat je veel meer uit je e-bike kunt halen door slim te schakelen? Net als bij een gewone fiets maken de juiste versnellingen het fietsen niet alleen makkelijker, ze helpen ook om je accu langer mee te laten gaan. Bovendien gaat je motor langer mee als je slim schakelt, en dat scheelt natuurlijk in de onderhoudskosten.
Lees verder
Drie redenen om eens wat vaker met de fiets naar het werk te gaan
Drie redenen om eens wat vaker met de fiets naar het werk te gaan
Woon jij op maar een paar kilometer van je werk, maar pak je toch iedere dag de auto? Dan is het tijd om deze eens wat vaker te laten staan. Nu weten we allemaal wel dat het goed is voor het milieu, maar wist je dat er nog veel meer redenen zijn om de fiets te pakken naar het werk?
Lees verder
Kracht en controle op Bosch Performance line CX
Kracht en controle op Bosch Performance line CX
Bosch eBike Systems heeft een nieuwe generatie gelanceerd van de Performance Line CX. Daarin komen kracht en controle samen.
Lees verder
Fietsen op een e-bike in de herfst
Fietsen op een e-bike in de herfst
De herfst is een prachtig seizoen om te fietsen, vooral met een e-bike. De frisse lucht, de kleurenpracht van vallende bladeren en rustige wegen zorgen voor de perfecte setting om eropuit te trekken. Echter, de herfst brengt ook uitdagingen met zich mee, zoals natte wegen en kortere dagen. Om veilig en comfortabel op je e-bike te blijven rijden, is goed onderhoud essentieel. In deze blog delen we praktische tips voor het onderhoud van je e-bike in de herfstmaanden en hoe je optimaal kunt genieten van je ritten.
Lees verder
Waar moet een goed fietsjack aan voldoen? Tips voor de perfecte keuze!
Waar moet een goed fietsjack aan voldoen? Tips voor de perfecte keuze!
Waar moet je op letten bij het kiezen van een fietsjack? Van winddichtheid en ademend vermogen tot reflecterende details en comfort. Lees onze tips voor een comfortabele en veilige rit!
Lees verder
Welke Is Beter Voor Jouw Fiets of Motor, de open of gesloten ketting?
Welke Is Beter Voor Jouw Fiets of Motor, de open of gesloten ketting?
De ketting is een essentieel onderdeel van veel transportmiddelen, zoals fietsen en motoren. Maar wanneer je voor een nieuwe ketting kiest of onderhoud pleegt, komt de vraag vaak naar boven: moet je voor een open draaiende ketting gaan of een gesloten systeem kiezen? Beide systemen hebben hun eigen voordelen en nadelen, afhankelijk van je specifieke behoeften en omstandigheden. In dit artikel helpen we je de beste keuze te maken door de voor- en nadelen van beide systemen te bespreken.Routeoptie, Voor iedere fietser.
Lees verder